29 אוק

מה אנשים לא יודעים על החזרי מס כל המידע

אם גם אתם שמעתם את המושג: “החזרי מס לשכיריםואתם תוהים מה זה בדיוק והאם הדבר רלוונטי גם לכם, המאמר הבא הוא בדיוק עבורכם. על אף שכיום ישנם לא מעט משלמי מיסים שזכאים לקבל סכומים גבוהים כהחזרי מס מרשויות המס, לא מעט מהם אינם מגישים כלל בקשה להחזר מס כי הם לא יודעים שהם זכאים או כיצד מגישים בקשה מעין זאת. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות החזרי מס וכיצד מגישים בקשה להחזר מס.

האם מגיע לך החזר מס?

אם אתה מתעניין בהחזר מס, השאלה הראשונה שאתה בוודאי שואל את עצמך היא: האם מגיע לי החזר מס? ובכן, בכדי להבין האם מגיע לך החזר מס, חשוב להבין קודם כל איך מחושב גובה המס שמשלמים. רשות המס מחשבת את גובה המס שאותו יש צורך לשלם על בסיס הערכה שנתית של ההכנסה אשר אתה צפוי להכניס במהלך השנה כולה. סכום זה יקבע את מדרג המס שאליה תהיה שייך ועל בסיס הסכום המדובר, הרשות תגבה ממך על בסיס חודשי את המס. הסיבה לכך שכיום יש לא מעט אנשים שזכאים להחזר מס היא פערים שנוצרים בין החישוב השנתי של רשות המס לסכום אשר מרוויחים בפועל.

חשוב להבין כי רשות המס איננה טועה בגובה המס שנדרשים לשלם בצורה מכוונת, אלא, הטעות מתרחשת בצורה טבעית כתוצאה משיטת התחשיב השנתית שנהוגה במדינה. לכן, רבים זכאים להחזר אף שאינם יודעים זאת. בשל כך, רשות המס לא מדווחת לזכאים כי הם זכאים להחזר מס והם נדרשים להגיש בקשה לבדיקת החזר מס באופן עצמאי. אם אתה תוהה כיצד תדע אם מגיע לך החזר מס, כדאי שתדע כי ישנה רשימה של מקרים נפוצים שבהם יתכן מאוד שתהיה זכאות להחזר מס, בין היתר ניתן למצוא ברשימה זאת: החלפת מקום עבודה או שינוי בגובה השכר במהלך שנת המס, קבלת פיצויים בגין פיטורים, מחלה רפואית, שנת שבתון, שינוי בגובה נקודות הזיכוי להם זכאים כגון: בן זוג שאיננו עובד, לידה של ילד חדש במשפחה, שחרור מהצבא ועוד. נקודות הזיכוי קובעות את גובה הטבת המס שזכאים לה על פי הקריטריונים שהמדינה קבעה.

כמה זמן אחרי שנת מס ניתן לקבל החזר מס?

בקשה להחזר מס ניתן להגיש עד 6 שנים לאחר שנת המס אליה מוגשת הבקשה. במידה ואתם מעוניינים להגיש בקשה להחזר מס עבור יותר משנת מס אחת, יש להגיש את הבקשה בטפסים נפרדים עבור כל שנת מס. חשוב לציין ששנת המס מתחילה בראשון לינואר ונגמרת בסופו של חודש דצמבר ועל כן, גובה המס יחושב בהתאם להכנסת השכיר בין החודשים הללו. את הבקשה להחזר ניתן להגיש רק בסיום שנת מס.

כיצד מגישים בקשה להחזר מס?

בכדי להגיש בקשה להחזר מס יש למלא טופס 135 אשר ניתן להוריד אותו מאתר רשות המיסים. לטופס זה יש לצרף מסמכים נוספים אשר מפורטים בטופס. בנוסף, יש לצרף לבקשה טופס 106 אותו מקבל העובד מהמעסיק כאשר יש צורך לצרף טופס 106 עבור בקשה לכל שנה נפרדת. את הטפסים יש להגיש בלשכת פקיד השומה אשר אליה אתם משתייכים על פי אזור המגורים שלכם. ניתן להגיש בקשה כיום גם דרך האינטרנט.

כמה זמן לוקח לקבל החזר מס?

כאשר מגישים את הבקשה, יש לצרף אסמכתא שמאמתת את פרטי חשבון הבנק של האדם, כך שכאשר הכסף יוחזר לו יועבר הסכום במלואו לחשבון הבנק שלו. על פי האמור בחוק, ההחזר יתקבל לחשבון של המבקש בתוך כשנה מיום הגשת הבקשה או בתוך שנתיים מאותה שנה שבה שלום המס, כאשר רשות המס יכולה להחליט לבחור במועד המאוחר בניהם. על אף שלוקח לרשויות המס זמן עד להחזרת מס, חשוב לדעת כי על החזר מס מתווספים 4 אחוזי הצמדה וריבית עבור כל שנה שעברה מהשנה שבה שולם המס.

אם אתם מעוניינים לבדוק זכאות להחזר מס, כיום ניתן להיעזר באנשי מקצוע שיכולים להגיש עבורכם את הבקשה בצורה קלה ונוחה. יש חשיבות להגשת הבקשה בצורה מדויקת כולל הוספת כלל המסמכים הנדרשים בלי לשכוח אף מסמך שכן, ללא הגשת בקשה מדויקת תתבקשו לחזור שוב על הגשתה או לצרף מסמכים ששכחתם.

Call Now Buttonחייגו עכשיו